Holiday: Bercuti Di Pulau Pinang-Part 2

By Farhana IezAna - 4:12 PM

Assalamualikum...

 Ni sambungan utk hari kedua pulak aku kt penang..hari pertama sibuk hujan je kan..walaupun renyai2 je tp still menganggu holiday aku sekeluarga..sebelum tido, berdoa supaya esok xhujan. 

Esok bgn xberapa nk pg..mmg bilik aku xde include breakfast pn, sbb aku dh agk mst aku xbgn pg, then better aku menjelajah jalan2 cari makan kt luar kan..lagi best..di sebabkan semalam aku mmg xberapa sihat, aku mkn ubt sblum tido..ubat pulak serba ngantok, so aku dh terlajak nk sarapan pg.. bangun kol10 pg mcm tu, siap2 kn anak smue bagai dh tgh hari..

Mmg terus makan tgh hari jela kan..Aku mkn tgh hari dekat je kt depan hotel tu ada food court..mkn nasi campur kt kedai nasi padang..boleh la harga biasa2 je. Actualy kt dpn Masjid terapung batu feringgi tu kn, ada satu kedai makan famous tau..ni pak mertua aku bgtau,tp die bgtau lps kiteorg dh blk kl..huahuahua...
pak mertua aku ckp, die pn tau dr org tempatan..sana memang dap2..pelbagai bangsa suka mkn kt sana..mmg ramai giler kt sana wktu tgh hari..

Lepas mkn tgh hari, kiteorg gerak g Taman rama2 kt Teluk Bahang. jalan nye kearah nk g empangan teluk bahang/ penang escape theme park. sebelah2 je dgn taman rama2 ni..kalau n g boleh la sekali jalan kn..tp aku ni ada anak kecik, mmg just g taman rama2 jela..


Sorry gmbr ni blur sbb lens berkabus..haha tp nk tnjuk jgk gmbr entrance.


Sapa tau ni apa bende??







Bukan rama2 je ada tau, ada binatang lain jgk..


Cari benda tersembunyi.kalau jumpa bgtau ye..

Berehat sebentar. Arsya lapar..

Arsya sibuk tgk screen tv tu..








 Sebenarnya tempat rama2 tu besar jgk. tp aku xde ambk bnyk gmbr..tah mana2 gmbr lain aku pn xtau..haha
nk masuk dlm Butterfly farm ni kne byr tau bukan free..to aku dh lupe berapa hrge ny..korg refer official web site die la ye..

tp kn utk korg yg nk g taman rama2 ni sekarang mybe tutup kot..ni aku nmpk notice kt official web Penang Butterfly Farm. aku idok tau la betol ke x ye..better korang call la dl/ tny org2 kt penang sana.

IMPORTANT NOTICE :

PENANG BUTTERFLY FARM is now undergoing a transformation and is closed to public until end of 2015 to make way for its redevelopment.

 

We will re-open to public in December 2015.

See you then!


 lps tu kami gerak te town pulak..igt nk g art street tu..nk ambk2 gmbr yg kt dinding2 jln2 kt georgtown tu..tp hampa kau, jalan jem giler, xde parking. maybe sebab cuti sekolah n hari weekend pulak tu.asben aku tu bile jem2 ni hangin la die kn..pusing punya pusing terlalu depan rumah P.Ramlee, so alang2 dh terlalu tu, makanya kite pn singgah la kjp kn..




Tetibe feling2 mcm rumah sendiri
lps tu kami balik hotel semula sbb ny cuaca mmg pns terik ptg tu, sedang2 elok la kn nk berendam dlm pool..bwk arsya swimming kjp.



Malam ny kami keluar semula sbb nk cari makan la kn..cadang2 nk g try makan kt Nurul Ikan Bakar. tp sedih..huhuhu pusing2 xjumpa2 location kedai tu. kiteorg habis mase 2 jam kot nk cari kedai tu sampai feed up la..dgn jalan asik jem je kt area georgtown tu, pastu klo dh tersalah jalan tu kne pusing jauh, signboard kejap ada,kejap xde..sakit hati aku..
last2 kami patah balik g area hotel and makan je kt area2 tanjung bunggah tu..

 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments